Press "Enter" to skip to content

Break Away Slot Recension

Break Away Slot är en spelautomat med flera olika spännande funktioner som tar din spelupplevelse till nya höjder. Skaparna som ligger bakom spelautomaten är Microgaming som ständigt fortsätter att pumpa ut nya innovativa slots. I spelet Break Away Slot har skaparna valt att göra en slot med ett sportigt tema, men inte vilken sport som helst, utan ishockey. Tänk dig 90-tal och hockeykort som blandas med spänning och fart, där har du spelautomaten Break Away. Spelet är uppbyggd av fem hjul där du har hela 243 vinstvägar som är aktiva under varje snurr. Du kan förvänta dig att vinna ofta när du spelar Break Away Slot och har du tur kan du kamma hem storvinsten.

Break Away Slot har en retrokänsla över sig med pixlig grafik som påminner om klassiska hockeyspel på Super Nintendo. För att öka dina vinstmöjligheter lite extra har Microgaming kastat in wilds, free spins och rolling reels som ökar dina chanser att lämna spelet som en vinnare. Break Away Slot är ett otroligt roligt spel som gör det enkelt för dig att hamna i precis rätt stämning. Efter att du startat spelet kan du luta dig tillbaka med ett stort leende och se när mynten trillar in. Om du gillar sport och hockey borde du verkligen prova denna spelautomat – kanske kan även du lämna hockeyplanen som en vinnare.

• Slot från Microgaming med ishockeytema
  • 243 vinstlinjer ökar vinstchanserna
  • Free spins, wilds och rolling reels

Tema och tekniska detaljer

Break Away Slot har ett tydligt hockeytema rakt igenom hela spelet. När du startar spelet så får du känslan av nostalgi i form av hockeykort och gamla tv-spel. Microgaming har lyckats bra med att skapa en slot med ett sporttema, men de har även lagt företagets kreativa touch på spelet. Det är nämligen mer än bara ett hockeyspel med alla de moderna funktioner som får spelet att flyta på bra och smidigt utan att det blir tråkigt. Hjulen i spelet är placerade i mitten av skärmen och ligger platt. Kontrollpanelen är placerad under hjulen och har en ganska simpel design med fyrkantiga och rektangulära knappar som påminner lite om gamla hockeykorts informationsrutor.

Bakgrunden i spelet är i form av isen på en hockeyrink med ett flertal sprickor i. Bland symbolerna hittar du självklart hockeyrelaterade saker som hockeyspelare i olika poseringar, målvakter, hockeyhjälmar, skridskor, domare och ismaskiner. Spelet använder sig först och främst utav 243 fasta vinstlinjer. Detta innebär att alla de 243 vinstlinjerna är aktiva under varje snurr. Innan du startar ett nytt spel så kan du dock ställa in vilket värde du ska ha på mynten du spelar för. Detta är det enda som går att anpassa i spelet. Du kan satsa från 5 kronor till 500 kronor per snurr. Spelautomaten är uppbyggd på ett standardsätt med fem hjul och tre stycken rader.

Bonusfunktioner

För att öka på dina vinstchanser så har Microgaming kastat in över 40 wild-symboler, som är spelets logga, som kan trilla ner på hjulen. Spelautomaten har även staplade wilds som kan trilla ner på hjul tre, fyra och fem och som även de föreställer Break Away-loggan. Wild-symbolerna fungerar som substitut till övriga symbolerna i en vinnande kombination, förutom scatter-symbolen. Detta ger självklart ökade chanser att snurra fram en vinnande kombination. Spelet har en unik Smashing-wild funktion som kan komma när som helst på hjul två, tre eller fem och förvandlar hela hjulet till wilds, vilket resulterar i garanterade vinster. Rolling Reels-funktionen är inte aktiv samtidigt som smashing wild-funktionen. Alla dessa wild-funktioner är ett trevligt inslag i spelautomaten.

Scatter-symbolen föreställer en brinnande hockeypuck och aktiverar 15, 20 eller 25 free spins beroende på om du får tre, fyra eller fem av dessa symboler. Break Away har även en funktion som heter Rolling Reels. Denna funktionen aktiveras varje gång du får en vinnande kombination. Resultatet blir att symbolerna som är en del av den vinnande kombinationen spricker sönder och försvinner, övriga symbolerna på hjulet trillar sedan ner och gör plats för nya symboler. Detta gör det alltså möjligt att vinna ytterligare gånger efter varje vunnen runda, vilken är en mycket omtyckt funktion som höjer spelupplevelsen rejält. Tyvärr finns det inget bonusspel i sloten, men den har gott om andra funktioner som håller dig road länge.

Fördelar

• Rolling reels-funktion
  • Spännande wild-funktioner
  • Free spins
  • Många vinstvägar

Nackdelar

• Få inställningar
  • Grafiken passar inte alla

Sammanfattning

Break Away Slot är en spännande spelautomat med ett hockeytema, som är utvecklat av spelföretaget Microgaming. Spelet har en pixlig men charmig grafik och snygg design. Spelet kretsar runt ett hockeytema där du har en hockeyrink i bakgrunden och symboler som föreställer hockeyspelare. Spelet använder sig av fem hjul där du har 243 fasta vinstvägar som ger utdelning. Det som gör spelet extra roligt är att det finns ett stort antal funktioner som höjer dina chanser till att vinna, med allt från wilds, staplade wilds, Smashing wilds och scatter-symboler. Spelet har även funktionen Rolling Reels som pricken över i:et. Detta är en spelautomat för dig som gillar slots med ett sporttema samt höga chanser till att vinna.